ECTS-database Plantijn Hogeschool
  
 

2 Chemie - 2CH - Onderdelen - POP
  

Component behoort tot O.O.: Jaarcluster statistiek en POP
Afstudeerrichting: CH:Chemie
Code: 20045
Academiejaar: 2008-2009
Type: ?
Niveau: ?
Programmajaar: 2
Periode binnen het modeltraject: :
Aantal studiepunten: nvt
Wegingscoëfficient: 5
Totaal aantal contacturen: 0
Totaal studietijd: 5,2
Deeltijds programma:
Vrijstelling of overdracht: niet mogelijk
Onderwijstaal: Nederlands
Lector(en): Gutschoven Inge


 

KORTE OMSCHRIJVING
Elke periode krijgt de student de kans om zijn studieloopbaan en zijn studieontwikkeling te bespreken met de studieloopbaanbegeleider.  Het bijhouden van de POP map dient als hulp voor de student (en de studieloopbaanbegeleider) om zijn studie zelf te kunnen opvolgen.

COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
 Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)

Algemene competenties

  • CH101 Hij / zij kan plannen en organiseren.
  • CH102 Hij / zij denkt analytisch en professioneel.
  • CH103 Hij / zij toont leerbereidheid.
  • CH104 Hij / zij is kritisch ingesteld.
  • CH105 Hij / zij is stressbestendig en assertief.
  • CH106 Hij / zij is sociale vaardig en loyaal.
  • CH107 Hij / zij heeft verantwoordelijkheidszin en is betrouwbaar.
  • CH108 Hij / zij toont zin voor initiatief en heeft doorzettingsvermogen.
  • CH109 Hij / zij is veiligheids- en milieubewust.
  • CH110 Hij / zij kan rapporteren.
  • CH111 Hij / zij kan werken in een multiculturele en internationale omgeving.
Algemene beroepsgerichte competenties
  • CH214 Hij / zij is in staat tot multidisciplinaire probleemanalyse en bezit een sterk gevoel voor kwaliteitsborging.
Beroepsspecifieke competenties

    SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN

    Het POP draagt in het bijzonder bij tot het realiseren van het opleidingsdoel: reflecteren over het eigen handelen tegenover derden.

    na deze lessenreeks kan de student:

    1. reflecteren over het eigen handelen binnen de onderwijsgroep
    2. en is er een basis gelegd voor reflecties in het latere werkveld (de stage)

    VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
    Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn

    Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn

    Andere begincompetenties

    LEERINHOUDEN

    Het POP is een persoonlijk dossier waarmee de student zijn/haar studievoortgang aantoont. De student leert hiermee bovendien wat ‘zelfreflectie’ inhoudt en dit als voorbereiding op stage, eindwerk en latere werkveld.

    STUDIEMATERIAAL
    1. "Het algemene CGO-boek"
    2. map met invulbladen

    WERKVORMEN
    Soort werkvorm uren  

    %

    hoor- en werkcolleges:

     lesuren

     

    practicum en oefeningen:

     lesuren

     

    vormen van groepsleren:

     lesuren

     

    studietijd buiten contacturen:

     klokuren

     

    Verdere toelichting:

    EVALUATIE

    Eerste examenperiode

    POP wordt in het 2de jaar door de studieloopbaanbegeleider geëvalueerd op volledigheid


    tijd voor examinering
    uren

    %
     

    Tweede examenperiode

    POP wordt in het 2de jaar door de studieloopbaanbegeleider geëvalueerd op volledigheid