|
KORTE OMSCHRIJVING
|
In ons dagelijks leven gebruiken we diverse producten elk met zijn specifieke eigenschappen en de daaraanverbonden gevaren. Om die gevaren te erkennen hebben we voldoende kennis nodig van de grote waaier aan chemische produkten. We gaan in de les ons dan ook toeleggen op de chemische benamingen, de symboliek en klassificatie van chemische stoffen.
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
- EM103 Doelgericht leren (evalueren) van je eigen handelingen (er positieve en negatieve kanten in identificeren) en gericht werken aan verbeteringen ( leerpunten formuleren).
- EM108 De student is in staat om, vanuit een basishouding van leven(s)lang leren, zelfstandig een leerdoel en leerstrategie te bepalen, uit te voeren en het resultaat terug te koppelen naar het leerdoel.
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
- EM214 De student is in staat om uitvoerende taken nauwgezet en volgens de regels van de kunst (of goed vakmanschap) uit te voeren. / De student is in staat om risico's te herkennen en in te schatten.
|
Beroepsspecifieke competenties
|
- EM345 De student is in staat om plans en schema's te lezen en te begrijpen.
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
- Inzicht verwerven in de chemische bindingen die essentieel zijn om chemische producten te classificeren en hun eigenschappen te kennen.
- Uitvoeren van berekeningen inzake stoïchiometrie en chemisch evenwicht
- Interpreteren van de belangrijkste eigenschappen van anorganische en organische stoffen om de eigen veiligheid en deze van de omgeving te garanderen .
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
|
Andere begincompetenties
|
- De student heeft voldaan aan de algemene toelatingsvoorwaarden zoals bepaald in het onderwijs- en examenreglement.
|
LEERINHOUDEN
|
|
STUDIEMATERIAAL
|
- cursus Chemie, Departement Elektromechanica
- slides die tijdens de hoorcolleges worden besproken
- Voorbeelden uit de industrie, besproken tijdens de les
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
18
|
lesuren
|
46,15
|
practicum en oefeningen:
|
0
|
lesuren
|
00,00
|
vormen van groepsleren:
|
0
|
lesuren
|
00,00
|
studietijd buiten contacturen:
|
18
|
klokuren
|
46,15
|
Verdere toelichting:
- Hoorcolleges met begeleidende oefeningen.
- Zelfstudiepakket.
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
- Schriftelijk examen met kennis- en toepassingsvragen.
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
- Schriftelijk examen met kennis- en toepassingsvragen.
|