ECTS-database Plantijn Hogeschool
  
 

2 Elektromechanica - 2AUT - Onderdelen - Aandrijftechnieken
  

O.O. heeft componenten: Ja
O.O. bestaat uit componenten Aandrijftechnieken
Labo aandrijftechnieken
Robotica
Afstudeerrichting: EM:Elektromechanica
Code: 00443
Academiejaar: 2008-2009
Programmajaar: 2
Periode binnen het modeltraject: M:
Aantal studiepunten: 8
Wegingscoëfficient: 8
Totaal aantal contacturen: 70
Totaal studietijd: 208
Examencontract: niet mogelijk
Deliberatie: mogelijk
Vrijstelling of overdracht: mogelijk
Lector(en): De Pauw Erik
Van den Broeck Jo


 


COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
 Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)

Algemene competenties

  • EM101 De student kan nauwgezet, op een zelfstandige wijze, strategisch/efficiênt denken en verantwoord handelen in een multidisciplinaire omgeving van de beroepscontext.
  • EM102 De student kan beroepsspecifieke informatie opzoeken en verwerken.
  • EM105 De student kan, op basis van een goed omschreven probleem/project en door toepassing van multidisciplinaire kennis, komen tot innoverende concepten en/of oplossingen (durven innoveren is en begint dikwijls bij het kritisch afvragen van).
  • EM106 De student is in staat tot het uitvoeren van eenvoudige leidinggevende- en managementtaken.
  • EM107 De student kan, op basis van zijn multidisciplinaire en afstudeerspecifieke kennis, communicatie met opdrachtgevers/klanten/ontwikkelaars/productiemedewerkers ontwikkelen en onderhouden.
  • EM108 De student is in staat om, vanuit een basishouding van leven(s)lang leren, zelfstandig een leerdoel en leerstrategie te bepalen, uit te voeren en het resultaat terug te koppelen naar het leerdoel.
Algemene beroepsgerichte competenties
  • EM209 De student kan zich vlot in een groep/team integreren zodat hij/zij snel en efficiënt kan deelnemen aan de taken.
  • EM210 De student kan via analyse van relevante fysische gegevens, tot oplossingen komen.
  • EM211 De student kan, vanuit technische, economische en functionele specificaties, oplossingen voorstellen en kan hierbij een gefundeerde keuze maken uit alternatieven.
  • EM214 De student is in staat om uitvoerende taken nauwgezet en volgens de regels van de kunst (of goed vakmanschap) uit te voeren. / De student is in staat om risico's te herkennen en in te schatten.
  • EM215 De student kan onder tijdsdruk en bij onvoorziene omstandigheden effectief blijven functioneren.
Beroepsspecifieke competenties
  • EM316 De student kan via het verzamelen van (meet)gegevens en fysische waarnemingen het oorzakelijk verband van de fout vaststellen.
  • EM321 De student is in staat om installaties/machines, of delen ervan, na onderhoudsactiviteiten af te regelen, te testen, op te starten en in dienst te nemen.
  • EM332 De student is in staat om een eenvoudig produktieproces te automatiseren.
  • EM342 De student is in staat om door gebruik te maken van de huidige stand van de techniek een veelvoud aan data en parameters te verzamelen, te visualiseren, te bewaken en te bewaren, met de bedoeling ze bruikbaar te maken voor de proceseigenaars/procestechnologen.
  • EM344 De student kan aan de hand van een ruimtelijk inzicht eenvoudige roboticatoepassingen analyseren, ontwerpen en implementeren.
  • EM345 De student is in staat om plans en schema's te lezen en te begrijpen.

SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
  • Zie fiche aandrijftechnieken
  • Zie fiche labo aandrijftechnieken
  • Zie fiche robotica

VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
  • Zie fiche aandrijftechnieken
  • Zie fiche labo aandrijftechnieken
  • Zie fiche robotica

Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
  • Zie fiche aandrijftechnieken
  • Zie fiche labo aandrijftechnieken
  • Zie fiche robotica

Andere begincompetenties
  • Geen