|
KORTE OMSCHRIJVING
|
Warmteleer wordt in onze opleiding Elektromechanica als een ondersteunend vak gezien. De thema's die aan bod komen vormen een noodzakelijke basis voor de volgende 2 jaren, ongeacht de gekozen richting.
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
- EM101 De student kan nauwgezet, op een zelfstandige wijze, strategisch/efficiênt denken en verantwoord handelen in een multidisciplinaire omgeving van de beroepscontext.
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
- EM210 De student kan via analyse van relevante fysische gegevens, tot oplossingen komen.
|
Beroepsspecifieke competenties
|
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
- De student is in staat om de basis warmteleer vlot te gebruiken in de andere opleidingsonderdelen.
- De student is in staat om technische vraagstukken met betrekking tot warmteleer op te lossen.
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
|
Andere begincompetenties
|
- De student heeft voldaan aan de algemene toelatingsvoorwaarden zoals bepaald in het onderwijs- en examenreglement.
|
LEERINHOUDEN
|
- Basisbegrippen en dimensies
- Thermische expansie
- Warmteoverdracht
- Toestandsveranderingen
- Thermodynamica en kringprocessen
|
STUDIEMATERIAAL
|
- Cursus Warmteleer, departement elektromechanica
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
18
|
lesuren
|
34,62
|
practicum en oefeningen:
|
0
|
lesuren
|
00,00
|
vormen van groepsleren:
|
0
|
lesuren
|
00,00
|
studietijd buiten contacturen:
|
31
|
klokuren
|
59,62
|
Verdere toelichting:
- Hoorcolleges met oefeningen
- VIP-begeleidingsuren
- Leerbegeleiding: monitoraat
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
- Schriftelijk examen bestaande uit theorie en oefeningen
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
- Schriftelijk examen bestaande uit theorie en oefeningen
|