ECTS-database Plantijn Hogeschool
  
 

4 Internationale Communicatie - 4BIC - Onderdelen - European media policy
  

O.O. heeft componenten: Neen
Afstudeerrichting: IC:Internationale Communicatie
Code: 00251
Academiejaar: 2008-2009
Type: kern
Niveau: gespecialiseerd
Programmajaar: 4
Periode binnen het modeltraject: S:1
Aantal studiepunten: 4
Wegingscoëfficient: 2
Totaal aantal contacturen: 44
Totaal studietijd: 104
Deeltijds programma:
Examencontract: niet mogelijk
Deliberatie: mogelijk
Vrijstelling of overdracht: niet mogelijk
Onderwijstaal: Engels
Lector(en): Herroelen Patrick


 

KORTE OMSCHRIJVING

COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
 Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)

Algemene competenties

    Algemene beroepsgerichte competenties
      Beroepsspecifieke competenties
      • CV301 De student heeft een ruime open kijk op de wereld en volgt de maatschappelijke trends.
      • CV302 De student kan zelfstandig en teamgericht werken.
      • CV303 De student hij is op de hoogte van het Europese Mediabeleid en kent het medialandschap in de Europese landen.
      • CV304 De student is vertrouwd met de Europese institutionele context, met de opportuniteiten en beperkingen op het vlak van communicatie.
      • CV306 De student kan interculturele verschillen interpreteren en integreren in zijn communicatietoepassingen.

      SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
      1. The student can indicate the main issues concerning the media industry in Europe. He can illustrate these issues with examples from his home country.
      2. The student can apply his knowledge aboutthe economic, political and cultural aspects of the media debate to dataon the situation in a specific country.
      3. The student can give a clear overview of the main aspects of a media topic or of the media landscape in a particular country. He can give a persuasive presentation.

      VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
      Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn


      The minimum prerequisite to this programme is a degree comparable to a European Bachelor or Master degree in Communication, Journalism, Marketing, Business Studies and Languages, and applied economics and commercial science (specialism: marketing).


      Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn

      Andere begincompetenties
    • Students have some knowledge of media studies .
    • Students are familiar with communication terminology.
    • Students have a basic knowledge of the media in their own countries.

    • LEERINHOUDEN
      • Economic aspects of international media .
      • The involvement of the European Union in media policy.
      • Tools of European media policy.
      • An overview of media conglomerates .

      STUDIEMATERIAAL

      WERKVORMEN
      Soort werkvorm uren  

      %

      hoor- en werkcolleges:

      22

       lesuren

        18,52

      practicum en oefeningen:

      0

       lesuren

        00,00

      vormen van groepsleren:

      20

       lesuren

        16,84

      studietijd buiten contacturen:

      74.8

       klokuren

        62,96

      Verdere toelichting:
      • Lectures.
      • Seminars on research and to help students prepare the presentations.
      • Presentations and group discussion.

      EVALUATIE

      Eerste examenperiode
      • Presentation (individual) - 20 /100
      • Paper (group) - 40 /100
      • Oral exam (course + paper) - 40 /100

      tijd voor examinering
      uren
      2

      %
       
       01,68

      Tweede examenperiode
      • 50% assignment.
      • 50% oral exam.