ECTS-database Plantijn Hogeschool
  
 

2 Communicatiemanagement - 2PRV - Onderdelen - Massamedia
  

O.O. heeft componenten: Ja
O.O. bestaat uit componenten Audiovisuele media
Gedrukte media
Afstudeerrichting: CM:Communicatiemanagement
Code: 2PR15
Academiejaar: 2008-2009
Programmajaar: 2
Periode binnen het modeltraject: S:1
Aantal studiepunten: 3
Wegingscoëfficient: 2
Totaal aantal contacturen: 269
Totaal studietijd: 78
Examencontract: mogelijk
Deliberatie: mogelijk
Vrijstelling of overdracht: mogelijk
Lector(en): Herroelen Patrick
Leemans Hilde


 


COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
 Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)

Algemene competenties

  • CM101 De student kan strategisch redeneren.
  • CM102 De student kan creatief denken.
  • CM104 De student kan informatie kritisch verwerven en verwerken.
Algemene beroepsgerichte competenties
  • CM206 De student kan teamgericht werken.
  • CM207 De student kan oplossingsgericht werken.
  • CM208 In samenhang met de beroepspraktijk kan de student maatschappelijke verantwoordelijkheid opnemen.
Beroepsspecifieke competenties
  • CM309 De student kan probleemoplossend analyseren en strategisch denken.
  • CM310 De student heeft een ruime kijk op de wereld en volgt de maatschappelijke trends.
  • CM312 De student kan doelgericht relevante informatie verzamelen, kritisch beoordelen en verwerken.
  • CM313 De student kan zelfstandig en teamgericht werken.
  • CM314 De student kan ten behoeve van een communicatievraag een probleemanalyse uitvoeren.

SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN

De student kan een overzicht geven van het Belgisch  medialandschap:

De student kan nieuwe evoluties in een algemene context plaatsen en kan ze begrijpen .

.


VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
Medialeer eerste jaar
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn

Geen


Andere begincompetenties
De student heeft belangstelling voor de media-actualiteit