ECTS-database Plantijn Hogeschool
  
 

1 Communicatiemanagement - 1CM - Onderdelen - Communicatiemanagement
  

O.O. heeft componenten: Ja
O.O. bestaat uit componenten Commerciële Communicatie
Public Relations en Voorlichting
Geïntegreerde communicatie
Afstudeerrichting: CM:Communicatiemanagement
Code: 10198
Academiejaar: 2008-2009
Programmajaar: 1
Periode binnen het modeltraject: S:1
Aantal studiepunten: 5
Wegingscoëfficient: 1
Totaal aantal contacturen: 60
Totaal studietijd: 130
Examencontract: mogelijk
Deliberatie: niet mogelijk
Vrijstelling of overdracht: mogelijk
Lector(en): Claessens Lieve
Gemoets Ann
Hye Dirk
Polders Inge
Van den Bulck Helga


 


COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
 Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)

Algemene competenties

  • CM101 De student kan strategisch redeneren.
  • CM102 De student kan creatief denken.
  • CM104 De student kan informatie kritisch verwerven en verwerken.
Algemene beroepsgerichte competenties
  • CM206 De student kan teamgericht werken.
  • CM207 De student kan oplossingsgericht werken.
  • CM208 In samenhang met de beroepspraktijk kan de student maatschappelijke verantwoordelijkheid opnemen.
Beroepsspecifieke competenties
  • CM309 De student kan probleemoplossend analyseren en strategisch denken.
  • CM310 De student heeft een ruime kijk op de wereld en volgt de maatschappelijke trends.
  • CM312 De student kan doelgericht relevante informatie verzamelen, kritisch beoordelen en verwerken.
  • CM313 De student kan zelfstandig en teamgericht werken.
  • CM314 De student kan ten behoeve van een communicatievraag een probleemanalyse uitvoeren.
  • CM315 De student kan de voor het communicatieplan relevante doelstellingen verwoorden en de beoogde doelgroep omschrijven.

SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN

VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
Geen
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
Geen
Andere begincompetenties
Geen